6 myśli do „Jak zatrzymać VOLVO XC90? – Zachar OFF – BEZ CENZURY”

  1. Witam. Po obejrzeniu stwierdzam, że narazie jest to gadżet ale potrzebny bo wielu kierowców nie respektuje przepisów i stąd producenci wprowadzają te nowinki techniczne. Dla świadomego kierowcy jest to tylko miły dodatek usprawniający podróż ale da innych może stać się niebezpieczny bo coraz więcej systemów montowanych w samochodach “wyłącza” myślenie i polegają na elektronice.
    P.S Kiedy można się spodziewać testu KII Cee’d SW II generacji ?

  2. Czy system rozpoznaje znak terenu zabudowanego i dostosowuje prędkość wg kraju w jakim przebywa auto nie wspominając o różnicach zależnych od pory dnia w Polsce (50 w dzien i 60 w nocy)?

  3. Jak dla mnie system ten jest pewnym niebezpieczeństwem na drodze ponieważ, jak zostało przedstawione w filmie samochód może sam odczytać prędkość sporo mniejszą od tej jaką mamy w tej chwili i gwałtownie możemy zwolnić, a jak uważam większość kierowców jeździ jednak troszkę szybciej niż pozwalają na to znaki i przez to ten system będzie raczej zbędny.

  4. problem polega na tym, że w PL nie ma znaków odwołujących. Zazwyczaj robi to skrzyżowanie. Ten system (czytania znaków) w żadnym aucie nie działa idealnie. Będzie się zdarzać, że znajdzie ograniczenie i przytrzyma go dłużej… Jest to gadżet ale coraz bardziej popularny. Honda którą ostatnio jeździłem np. nie ma jeszcze systemu łączącego ograniczenie tempomatu ze znakami ale ma system czytania znaków bo nie uważam, żeby to było potrzebne. Dobrze, że auto pomaga kierowcy. To są idealne systemy np. dla starszych kierowców gdzie reakcje nie są już takie szybkie i poziom uwagi tak samo. Wszelkiej maści czujniki, oznaczenie martwego pola w lusterku i systemy wspomagające na pewno mają przyszłość… i przyczynią sie do bezpieczeństwa.

  5. W zależności od tego kiedy auto “zauważy” znak, oraz jaka jest różnica prędkości pomiędzy tą na znaku a obecną, pojazd czasami używa systemu hamulcowego i wówczas światła stop ostrzegają jadących z tyłu. Jeśli chodzi o samoczynną zmianę ograniczenia wynika to faktu, iż pojazd korzysta z nawigacji nieustannie, nawet gdy kierowca tego nie robi, a dokładność map nie jest imponująca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *